Pages

Sape anak bongsu angkat tangan!

Salam ppl :)

Sape anak bongsu? Aka anak last? Aka anak manja? Keh keh keh, malu lettew nak mengaku anak manje

Ai ade terjumpa info psl anak bongsu ni.

1)Paling manja dengan emak!
(Yer,yer,yer,sy akui tu.sikit2 mak,sikit2 mak.sampai ayah pon naik jeles ;p)

2)Paling pendiam dan suka memendam rasa kecuali pd ibunya
(Ye ke pendiam?kalo macham sy la,sy memang pendiam sgt bile tgh ada msalah.tapi kalo time takde masalah sy diam,maksudnye sy sakit!sbb sy jarang diam!pot pet pot pett ittew hobi.)

3)Penceria dlm adik beradik
(Ai takde la ceria sgt,cuma suke tengok astro ceria ,utk kite2 ajjjeeee)

4)Suka menuntut perintah abg dan kakaknye
(Kdg2 ye,kdg2 tak.sebab dia tau dia adik,dah la adik,paling kecik lak tuh*kecik lah sgt.so ape2 salah yg dia buat,abg n kakak dia xkan marah lama2.nampak sgt sy nakal.tsk!)

5)Paling lama nak berpisah atau tidak sekatil dari ibunya.umur 10-12 tahun baru berpisah dari tempat tidur ibunya.manja la katekannn *kau hado?keh keh keh
(Aah kan,dulu suke sgt tido bawah ketiak mak.smpai sekarang pon kalo blk kg,tetiber rase nak menyorongkan kepala kat bawah ketiak mak.takpe,nanti bile dah kawen ketiak laki ai pulak jadi mangsa *dh mula menggatal nampaknyerrrr.tskkk!)

6)Suka buat abang dan kakak jeles dgn apa yang mereka miliki
(Ni kadang2 jek lah ai buat,tp penah la ai buat.tapi kadang2 dorang tak jeles pon sebab ai takde ape2 yang nak dibanggekan.huhu.sob..sob..)

7)Ramai yg tak tahu golongan bongsu sangat hidup berdikari wlaupun mereka manja kpd mak dan ayah mereka.yelah,mereka mahu menunjukkan mereka juga boleh berdikari sama sperti abang dan kakak mereka
(Astaghfirullahalazim.malu ai.kan dah kantoi*lari sambil tutup muka.ahaha.alang2 rahsia dah pecah,ai mengaku jek lah yer kwn2. :p thehe.yelah,ai mmg sorang yg independent.cey cey cey,bangga lettew!)

8)Paling cepat menyesuaikan diri dgn keadaan hidup baru dan mencabar.tp anak bongsu paling cepat putus asa.betul ke?
(Jwapan bagi mnyesuaikan diri tu,ya.sebab ai ni muka tak malu sikit,suke suki nak tegur orang tu,tegur orang ni,walhal tak kenal pon.thehe *kan dah ckp ai muka tak tau malu.tskk.part putus asa tu,xbetul sgt la,ai just suka suka suka and suka merajuk.sekian.)

Ittew la dia serba sikit info pasal anak bongsu.tapi kesian kat anak bongsu sebab takde mangsa utk dibuli.*rugila sape yg tak jadi adik ai sebab ai kakak yg baik*pengsan mulut buih.tskk.

***korang pulak anak ke berapa? Che chitte.che chitte..*** :)


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

2 comments:

aca6nisa said...

anak bongsu gak tp yg no 3 tu tak kot...sbb sy sorang yg pendiam yg paling ceria ialah kakak no 2...:D

UyaRayza said...

terus teringat kat adik yg kecik hehehe..