Pages

Cinta untuk dinikmati,bukan ditangisi..

Semalam adalah kenangan, hari ini adalah kenyataan, esok adalah harapan. Iman itu bukan hanya harapan, ia adalah apa yg terpancar dlm hati dan dibuktikan dgn amalan.. Setiap kita di dunia ini tak mahu memilih jalan yg derita, tapi hakikatnya tanpa usaha, keajaiban takkan berlaku..

Kita jgn selalu mengharap..kerana mengharap tidak pasti akan tertunai.. Tetapi kita blh bersabar.. Kerana sabar itu mengajar kita erti kehidupan. Jgn menangis kerana gagal dlm cinta, kerana sememangnya manusia akan meninggalkan apa yg dicintai..

Keinsafan bukan mudah untuk ditatang. Tetapi jelas diulang ulang.. Sesungguhnya lidah itu lebih berbisa dr segala senjata.. Jadi, sebelum berkata, cuba fikirkan akibatnya.. Zaman berubah ttpi dendam manusia tak pernah berubah.. Lelaki yg gagah, segagah manapun dia, mustahil tak kan menangis..

Nilai persahabatan diukur dengan kejujuran, bukan diukur dgn kebendaan.. Jadilah ubi yg bertutup rapat, bukannya kek berkrim tetapi dihurungi lalat...... Kedewasaan tak pernah menghalang apa yang diinginkan oleh setiap insan... Manusia bagaikan layang layang , sering terikat dgn sesuatu....begitu juga aku... Tidak dapat bebas dengan sempurna, melainkan..tali itu putus, barulah ia bebas melayang..


"mengapa manusia gemar mencetuskan pertelingkahan sedangkan manusia itu sendiri diciptakan dari sebuah kemesraan"

Sent from my iPad2

3 comments:

Ouji said...

sungguh puitis ya cik meikomeiko. hihi

Unknown said...

huhu..sekali sekala.. kdg2 kena muhasabah diri. yg penting kita enjoiceee!

Unknown said...

nice one~. ..terbaekkk