Pages

Review : The Hunger Games

Salam uols


Selasa lepas, saya tengok citer Hunger Games kat wayang. Hunger Games nie ialah sebuah filem yang diadaptasi dari novel. sebenarnye saye tak tau pon ianya adaptasi daripada novel, tapi dengar kat radio era pagi tadi, yang jualan novel ni meningkat selepas difilemkan.






Filem nie mengisahkan tentang satu games ke hape lah eh, yang disertai oleh 12 buah daerah. dan setiap daerah ada 2 wakil, sorang boboi, sorang gigirl. so total adalah 24 orang peserta untuk bertarung dalam hunger games nih, dan hanya sorang yang terselamat aje akan jadik pemenangnya.






Pelakon utama citer ni, Katniss Everdeen, tinggal dengan mak dan adik dia, Prim Everdeen. Katniss ni ada kemahiran memanah. So Katniss selalu lar masuk hutan bersama dengan kawan baek dia, Gale yang hemsem sangat, So pada hari pemilihan, nama Prim terpilih bagi calon gigirl, tapi Katniss secara sukarela gantikan tempat adik dia. so Katniss jadi wakil gigirl dan Peeta Mellark pulak wakil untuk boboi, dan diorang berdua la wakil bagi District 12 yang akan bertarung untuk Hunger Games.


gale yang hemsem. sangat.


Sebelum Hunger Games dimulakan, peserta akan diberi latihan and macam-macam la. and diorang ada mentor jugak, yang akan guide diorang tentang macam mana nak survive dalam Hunger Games tu nanti.. Masa Hunger Games start je, macam-macam adegan bunuh membunuh. haha. masa ni macam dah tak senang duduk dah kat dalam panggung tu. suspen habis. and sedih jugak sebab sorang demi sorang mati, and budak yang sama-sama bertarung dengan Katniss dalam Hunger Games pon mati depan mata katniss. sedih masa tuh. emosi sume ada lah. and  boleh pulak masa tengah-tengah bertarung dalam Hunger Games, peeta and katniss ber pakwe makwe an. tapi both of them soo suwit. 










agak-agak sape pemenang hunger games? kalau nak tau, kena la tengok sendiri yek. amboi dah macam katniss pulak ayat ai ni time promosi filem :D  overall citer ni super best, also diorang guna technology and imaginasi yang gempak. emosi sekejap biler tengok citer ni. memang tak rugi lah. kalau nak tau, hunger games ni ialah last movie yg saya tengok, konon-konon last choice lah disebabkan semua movie saya dah tengok kecuali hunger games. sekali tengok, rupenyer pergh best gila! terus rasa nyesal tak tengok dari awal. haha. 


eh eh. abg gale lagi. terbesar pulak gambar ni. isk3..


OKAY, dats all lah for hunger games's review. tak serupa review sangat eh? haha. korang pegi tengok, and then korang review kasi best okeh! i give 4/5 star. fuyoh! :D





p/s : a lil bit frust sebab lastly taktau Katniss pilih Peeta or Gale as her boyfren. huwahaha!

No comments: