Pages

Puasa Ganti





Selamat Bepuasa! Hohoho, Belom tiba masa lagi laa. Ekceli, selamat berpuasa GANTI (bg yg belum ganti lerr). Muehehe.. Memandangkan lagi sebulan lebih je nak sambut bulan ramadhan, so sy kena la ganti puasa. Pergh! Agak penat la hari nie. Bukan buat ape pun, penat sebab kurang minum air. Tgk mr. tee teguk air kosong pon dah rasa tergoda. Menetes air liur nie.(Cobaannn)... Sabar jerk lah..

Kiranye dah hampir setahun la tak puasa, tup2 hari nie puasa. Kesian kt perut kecik ni (kecik ke?haha..Tipu!). Perut ni takde la lapar mintak nasik ke hape, just dahaga yg amat. Hohoho. Tp xpe, lama2 biase lah, mula2 standard arr kot. Okey cik perut, sila tahan diri anda dr menendang2 mintak nasik atau menyanyi lagu dikir barat dan sebagainya!!

Skrg baru pukul 3:50 ptg. Kepala otak ni dah berdenyut2 (efek xminum air kah?). Hohoho. Takpe.. set kn dlm kepala otak ni, yg sy tak lapar atau dahaga (tipu!, padahal?). Lepas tu, secara naturalnya otak ni berpusing2 memikirkan apa menu bukak puasa ptg ini. Dah terbayang nak makan kuey tiaw tomyam. yam yammm.=)

Okey, tak sabar nak tunggu petang. Kasi upload sikit gmbar2 yg mampu meranapkan seluruh keimanan (ececeyy,padahal tak pon)






Okeyy, mulakan dengan LAICIKANG. Nampak sedap! Sgt sedap. LOL!





Okey, kendian, tgk ciken wing ni. Yg ni konpem sedap! Mmg peberet nie. Upload pic nie sambil tutup mata! Hoho.tipu!




Yg nie, nama dia taugeh kasar. Dr semalam cari kat pasar Kulim, never. Sbb dr semalam tak dapat mkn taugeh kasar ni, so smp ke hari ini masih terbayang.




Yg ni semua pon kenal, nama dia yam yam. Nama manja ,tomyam. Nampak sedap. Boleh dijadikan menu utk ptg nanti!




And lastly, Lollipop! Hohoho,sedap nie. Tapi mcm tipu kalau makan semasa berbuka puasa. Bhahaha =)

2 comments:

tuty latifah said...

slamat meneruskan posa..caiyok2!

tp hasilnya smlm ialah......beriyani..xde dlm list okeh ;p

ctzainal said...

bethul thuww..time kasih for the sahur this morning =)